Első kutyás gazdiként élet egy kölyökkutyával Budapesten

Első kutyás gazdi

Első kutyás gazdi

Dió okosodik - A kutyaiskola

Hol is folytassam?

2016. július 11. - DioGazdi_ElsoKutyasGazdi

Kicsit elmaradtam a napi rendszeres posztolással, úgy kb 1,5 hónappal. Nem szeretnék mentegetőzni a munkahelyi elfoglaltságokkal, de valami ilyesmi történt, és a blogra nem jutott idő. Na, de most így nyár derekán újult erővel vetem bele magam a munkába és az írásba is. 

Ott tartottam valahol, hogy gyerkőccel összeszoktak. Kicsit nehezebbek lettek a reggeli indulások, mert valaki velünk szeretett volna jönni és hogy mennyire nehéz volt az első hét Dióval. 13402495_258432487859890_1003376348_n.jpg

Azóta tanulunk, mi is Diótól és remélhetőleg ő is tőlünk. Amióta, hogy eldöntöttünk lesz kutyánk szabadidőmben bújom a különböző kutyás oldalakat, okosabbnál okosabb dolgokat keresve a helyes nevelésről. De kezdtem feladni, mivel itt is, megannyi módszer és irányzat. De azért abbannagyjából egyetértettek, hogy a korai nevelés fontos. 

Végül úgy döntöttünk, hogy kutyaiskola lesz a megoldás. Így aszerint az egy iskola szerint neveljük, hogy se Ő, se mi ne kavarodjunk bele a sok különböző elvbe. Amint megkapta a kötelező oltásokat, kezdtük a "tanfolyamot", "kutyaovit". Most már az ötödik hétvégén túl, azt mondhatom, hogy látványos a fejlődés. Az első órákon észre sem vette, ha az oktató átvette a pórázt és én eltávolodtam tőle. Ahogy haladtunk előre egyre jobban megy a "behívásnak" nevezett feladat. A tegnapi órán odáig jutottunk, hogy azonnal észrevette, amikor átvette az oktató és rohant, amint szóltam neki. Ül, fekszik parancsok szépen mennek, szinte rutinosan. A lábnál sétálással néha akadnak problémák, mert az orra azért még elviszi a figyelmét :) A többi kutyával jól kijön, az agresszívebbektől távol tartja magát, ha valaki morog továbbáll. 

Kb két hét és vizsgázik, vagy inkább vizsgázunk, mert nekem is sokat kellett tanulni, így hogy még sosem volt kutyám. Helyes testtartás, pórázfogás, kommunikáció a kutyával. Észrevettem, hogy én is sokkal következetesebb vagyok, amióta megmutatták, hogy mit csinálok egy-egy helyzetben rosszul. Még egy pozitívum, amit az idő és a kutyaiskola kontójára írok az, hogy Dió láthatóan ragaszkodik, figyel és odafigyel a család minden tagjára.13584037_1122220367851411_922728401_n.jpg  

A bejegyzés trackback címe:

https://elsokutyasgazdi.blog.hu/api/trackback/id/tr48878630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása